Salgs- og leveringsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.miljoefoder.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og www.miljoefoder.dk.
Miljøfoder A/S
Rømersvej 3, 7430 Ikast
Cvr: 27529135
Telefonnummer: 97155055
E-mail: Webshop@miljoefoder.dk
Fragtfri levering på ordrer over 599,- eller 2499,-
Vi betaler for fragten af dine varer, såfremt du køber for 599 kr. – eller mere – inkl. moms, på alle ordrer til pakkeshop i Danmark op til 19 kg. Vejer din ordre mere end 19 kg eller skal den leveres med hjemmelevering er der fri fragt ved køb for 2499,- eller mere – inkl moms på alle ordrer til Jylland, Fyn, Sjælland og øvrige brofaste øer. Bor du på en ikke-brofast ø, vil du opleve, at der bliver pålagt et ekstra fragtgebyr på din ordre (over 20 kg). Levering af varer fra www.miljoefoder.dk anses for sket, når varen er udleveret til kunden eller leveret på den aftalte adresse. Den fragtfri grænser gælder kun for varer der kan leveres. Varer markeret med “Kun afhentning” er ikke omfattet af fri fragt grænse, da de kun kan afhentes i vore butikker.
Alle bestillinger sendes med GLS, Danske Fragtmænd eller på varetur via Hornsyld Købmandsgård eller Vestjyllands Andel, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og www.miljoefoder.dk.
Risiko for varerne
Risikoen for varer bestilt på www.miljoefoder.dk overgår til køber ved modtagelse.
Ved bestilling af pakker og paller til privat ejendom og erhvervslevering, accepterer du, at fragtfirmaet må stille dine varer på adressen uden kvittering, også selvom der ikke er nogen hjemme på adressen.
Når varerne stilles på det aftalte sted uden kvittering for modtagelsen, anses varerne for at være modtaget på leveringstidspunktet.
Leveringstid
Vi leverer som hovedregel inden for 1 – 3 hverdage på lagervarer (gælder Jylland, Fyn, Sjælland og brofaste øer) og 3 – 14 hverdage på varer, der ikke er på lager. Hvis leveringen af din ordre mod forventning vurderes at trække ud, tager vi direkte kontakt til dig.
Leveringsforhold
Når du får leveret pakker eller pallevarer fra os, er det vigtigt at du har sørget for at transportvejen til din adresse er farbar. Har du bestilt pallevarer er det vigtigt at der først og fremmest er plads til at en stor lastbil kan komme til på din grund. Det er lige så vigtigt at vejen såvel som vejens omgivelser er ryddede for sne, væltede træer eller grene mv. der kan være til hinder for levering på din grund.
Når du accepterer levering af pallevarer fra os, accepterer du at vognmanden må stille ordren på din adresse uden kvittering. Vognmændene læser altid dine beskeder om særlige ønsker til det præcise leveringssted på din grund, men leverer kun til dette sted, hvis vognmanden vurderer at leveringsforholdene gør det muligt. Alternativt leveres din ordre tættest muligt på det ønskede sted, og det påhviler således dig at fragte ordren det sidste stykke.
Viser det sig at være helt umuligt for vognmanden at levere en ordre på din adresse, må dette opgives og ordren tages med tilbage til os, hvorefter vi i korrespondance med dig, finder en anden løsning. I dette tilfælde vil vi kunne opkræve et ekstra fragtgebyr for at levere ordren igen. Såfremt ordren ikke ønskes leveret igen kan vi opkræve returfragt for pallen, som fratrækkes det beløb du får refunderet. Vi bruger altid en uafhængig vognmand, og så snart varerne er i hans/hendes varetægt er det også vognmandens vurdering om leveringsforholdene på din adresse er i orden.
Levering til ikke brofaste, danske øer
Varer/ordrer der vejer under 20 kg sendes med GLS – også til ikke brofaste øer i Danmark. Her kan der forekomme lidt ekstra leveringstid (1-2 hverdag ekstra), hvis du bor på Bornholm eller anden ikke brofast ø i Danmark. Ved levering af pakker til disse ikke brofaste øer, er det i nogle tilfælde kun muligt at få leveret til pakkeshop, mens det på andre øer kun er muligt at få ordrer leveret til hjemmelevering. Dette skyldes GLS’ regler og retningslinjer for levering til disse øer. Derfor kan du risikere, at skulle afhente din pakke i en pakkeboks nær dig, eller ved færgeoverfarten (alt efter hvor nærmeste GLS udlevering er). Du kan se hvilke leveringsmuligheder der er for din adresse, når du taster dine adresseoplysninger i forbindelse med dit køb.
Ved levering af pallevarer og varer over 20 kg til ikke brofaste øer i Danmark med færgeoverfart vil der blive pålagt et ekstra fragtgebyr. Også her kan du se fragtmuligheder og -priser, hvis du lægger de ønskede varer i kurven.
Levering til udlandet
Færøerne og Grønland
Vi kan sende din ordre til Grønland og Færøerne med GLS op til 29 kg mod, at du selv afholder de ekstra fragtomkostninger. Ordrer på mere end 30 kg. kan muligvis også sendes, mod ekstra fragtgebyr. Kontakt os herom på mail: webshop@miljoefoder.dk
Levering til øvrige lande
Der sendes som udgangspunkt ikke til øvrigt udland.
Særligt om pakker
Vi har følgende vægtgrænser på pakker, som kan leveres til pakkeshop med GLS:
Pakken må max veje 20 kg inkl. emballage. Det betyder, at fx fodersække med 20 kg ikke kan sendes til pakkeshop, da der også skal være plads til emballage af varen. Fragtpriser fra 39,- DKK
Vi har følgende vægtgrænser på pakker, som kan leveres direkte hjem til dig med GLS:
Pakken må max veje 60/2×30 kg. inkl. emballage. Vi giver dig mulighed for, at bestille 60 kg hjem til dig leveret med GLS. Vejer din ordre over 30 kg. vil den blive delt i to pakker. Vi gør opmærksom på, der skal være plads til emballage af varerne. Så du kan ikke fylde din kurv med præcis 60 kg. Dette tager systemet selv højde for.
Når du får leveret pakker fra os til hjemmelevering, accepterer du, at pakkebuddet må stille pakken på din adresse, uden kvittering. Pakkebuddet leverer som udgangspunkt til din dør, eller det sted, du har noteret som ønsket leveringssted på din ordre. Vejer din pakke over 20 kg. gør vi opmærksom på, at din pakke kun leveres til stueplan grundet GLS’ generelle betingelser – for at passe på deres bude. Fragtpriser for hjemmelevering starter fra 59 kr.
Udover vægtgrænser så har GLS også et maksimum på størrelsen af pakkerne, de leverer. Pakker må max være 200 cm på længste side og max 300 cm i længde + omkreds. Derfor vil der være nogle ordrer som er under 20 kg, men som på grund af deres størrelse, vil skulle fragtes med fragtmand.
Særligt om pallevarer
Vi har følgende regler for fragt på paller leveret med Danske Fragtmænd.
(Vi gør opmærksom på, at nedenstående fragtpriser på paller kun gælder for brofaste øer i Danmark).
Halvpalle 120 – 250 kg. 349 kr.
Helpalle 30 – 1000 kg. 549 kr.
Vægtbegrænsninger
Overstiger din ordre max-vægten på 1000 kg, vil du opleve at der kommer en palle mere på din ordre, og der tælles derfor 2 paller på ordren, da hver palle max kan tage 1000 kg.
Helpaller kan bestilles fra 30 kg, fordi vi har flere varer, som volumenmæssigt skal være på en hel palle.
Palletillæg
Ved køb af varer til levering på paller (både halv- og helpaller), vil du opleve at der lægges et palletillæg oven i ordrens beløb, for hver palle på din ordre. Palletillægget er en pris for selve pallen, som nu til dags har en større eller mindre værdi alt efter klasse, størrelse mv. Vi opkræver i øjeblikket 95,- inkl. moms for en helpalle, og 49,- for en halvpalle. Vi vil så vidt muligt afsende ordrer på engangspaller, hvor pallegebyret også kræves.
Det er desværre ikke muligt at du kan give fragtmanden en returpalle med i stedet for at betale for pallen, da Danske Fragtmænd ikke tager returpaller med tilbage til os.
Palletillæg ved lange pæle
Vi har åbnet op for, at det nu er muligt at få leveret hegnspæle og andre varer, der er større end/rækker ud over en almindelig palle. Dette har vi gjort for at imødekomme en større efterspørgsel for levering af netop hegnspæle i større mængder. Derfor er det muligt at få leveret pæle på nogle “store paller” hvor pælene rækker ud over siderne på en alm. palle. Dette er dog til et dyrere palletillæg end en almindelig palle, da prisen i disse tilfælde er mellem 2-3 gange så dyr som en almindelig europalle.
Når du bestiller lange pæle, vil du derfor opleve disse palletillæg kommer frem:
C13: Pæle op til 175 cm. = 329,-
C14: Pæle op til 250 cm. = 649,-
Da palletillæg ikke er en pris for fragten, bortfalder dette ikke selvom dit køb kommer over den fri fragtgrænse.
Særligt om levering af BARF
Forsendelse af BARF:
- BARF afsendes som udgangspunkt kun mandag, tirsdag og onsdag, for at sikre at varerne kan nå frem inden for 24 timer. I uger hvor der forekommer helligdage, kan afsendelsestidspunkterne afvige her fra.
- Alt BARF sendes kun til private adresser, og stilles uden kvittering. Dette accepteres ved køb af varen, hvor du også skal taste et ønsket leveringssted. Pakkebuddet leverer som udgangspunkt ønskede leveringssted. Men vejer din pakke over 20 kg. gør vi opmærksom på, at din pakke kun leveres til stueplan grundet GLS’ generelle betingelser – for at passe på deres bude.
- Hvis du ønsker at købe frosset hunde- og kattefoder til levering, SKAL du benytte dig af én af vores BARF-kasser, hvor du selv kan vælge mellem flere varianter, for at få den ønskede fodersammensætning til din hund eller kat. Ved køb af en BARF-kasse, er der altid lagt en flamingokasse i passende størrelse i kurven – på den måde sikrer vi os, at du får en kasse, der passer til mængden af foder, så vi kan sende varerne afsted med størst mulig sandsynlighed for at varerne stadig er frosne ved levering.
- Du kan ikke vælge løse BARF-produkter til levering på nuværende tidspunkt.
- Når du køber BARF til levering, forventer vi at varerne kan holde sig frosne i mindst 24 timer. Men en BARF ordre afsendes på din risiko, hvilket vil sige at vi efter afsendelse af kassen fra vores lager, fraskriver os ansvaret for at varerne når frosne frem.
- Fragtomkostningerne for dine BARF varer, opgøres på samme måde som alle øvrige ordrer os os – efter vægt. Og fragtprisen udregnes, når du lægger den ønskede vare i kurven. Den fragtfri grænse gør sig således også gældende for ordrer med BARF kasser.
- Hvis du bor på en ø, hvor privatlevering er mulig på vores webshop, kan du som udgangspunkt også lave en ordre med BARF. Men vi kan ikke garantere dig, at varerne når frosne frem – dette er på eget ansvar.
Skader, fortrydelse, reklamation og ikke afhentede ordrer
Fragtskader
Er dine varer beskadiget ved modtagelse, bedes du tage billeder af emballagen samt det ødelagte indhold og sende det til webshop@miljoefoder.dk med tilhørende ordrenummer, så vi kan oprette en reklamation.
Vi sørger selvfølgelig for at du får en forholdsmæssig godtgørelse for dine ødelagte varer.
Fragtfirmaerne skal bruge følgende billeder, for at der kan oprettes en reklamation hos dem:
- Fotos af alle pakkens udvendige flader
- Fotos af alt indvendig beskyttelse
- Fotos af det skadede indhold.
- Vi skal kunne se den påsatte GLS label på et af billederne af emballagen.
Annullering
Hvis du har bestilt en ordre og ønsker at annullere den, skal du tage kontakt til os hurtigst muligt efter ordreafgivelse via mailen: webordre@miljoefoder.dk eller på telefon 97155055. Annulleringen betragtes først som bekræftet, når du har modtaget en skriftlig bekræftelse herpå.
Hvis ordren allerede er afsendt, inden du annullerer, skal du selv afholde returfragten. Vi bestræber os på at afsende din ordre hurtigst muligt, derfor er det vigtigt, at du også annullerer hurtigst muligt.
Fortrydelse
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse – i tilfælde af at én eller flere varer på din ordre har skullet eftersendes. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os en meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal afgives pr. mail på webshop@miljoefoder.dk eller via vores kontaktformular på webshoppen. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidigt at give os tydelig besked herom.
Hvis du fortryder dit køb, skal du selv betale for at returnere varen. Alle andre udgifter vedr. købet, returneres til dig. Returneres hele din ordre, tilbagebetaler vi dermed hele ordrens beløb inkl. eventuelle betalte udgifter til levering, men fratrukket returfragt. Benyt gerne vores returformular i forbindelse med tilbagelevering af dine varer. Så kan vi sende dig en returlabel. Find den her.
Varernes stand ved retur
Ved returnering af varer til Miljøfoder, skal varerne returneres i samme stand og mængde, som de er modtaget. Vi accepterer kun varer, der er i ordentlig stand, ubrugte, i original emballage og med intakte prismærker. Varer skal være salgsbare. Er varerne leveret tilbage i ringere stand, end da den nåede frem til dig, får du et forholdsmæssigt afslag, når varens pris tilbagebetales til dig.
Al returnering skal ske med GLS eller Danske Fragtmænd. Benyt gerne vores returformular i forbindelse med tilbagelevering af dine varer, så kan vi sende dig en returlabel. Find den her.
Ombytning
Har du modtaget en vare, som ikke passer, ønskes i en anden farve el.lign., er det muligt at ombytte den. Dette kan langt hen af vejen gøres ligesom ved fortrydelse af købet, hvor du giver os besked herpå og sender varen retur inden for 14 dage efter modtagelsen, med én af ovennævnte fragtfirmaer. Ønsker du at ombytte hele din ordre, tilbagebetales alle udgifter forbundet med den første ordre, hurtigst muligt efter modtagelsen af denne. Du skal selv afholde udgifter til returfragt samt evt. fragtudgifter til den nye ordre.
Ved tilbagelevering af én eller flere varer, brug gerne vores returformular, som du finder her.
OBS. Ombytning er ikke muligt ved køb af fødevarer til dyr/foder eller øvrige varer med kortere holdbarhed.
Reklamation
Købeloven giver reklamationsret i 24 måneder. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed begrænset af holdbarhedsperioden. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at fejlen eller manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse af pakken, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, og benyt gerne vores returformular, hvis varen skal tilbageleveres. Den finder du her.
Ikke-afhentede ordrer
Vi oplever en stigende tendens til at pakker ikke afhentes i pakkeshoppen, og derefter returneres til os efter 7 kalenderdage ifølge GLS’ regler. Dette indebærer en række udgifter til os, forbundet med plukning, pakning, forsendelse, returnering og herefter en ny oppakning af varerne samt refundering af ordrens udestående beløb. Vi opfordrer derfor til, at du henter din pakke hurtigst muligt efter den er ankommet til GLS depotet. I tilfælde hvor pakken ikke afhentes inden for transportørens frist, forbeholder vi os retten til at opkræve returfragten for en sådan ordre. Dette beløb fratrækkes ordrens sum, inden pengene refunderes til dig. Vi håber på din forståelse i forbindelse hermed.
Priser og betaling
Her kan du betale med kortbetaling, som indebærer Visa og MasterCard, samt Mobilepay og vi afregner i DKK inkl. Moms – Pengene trækkes, når varen er sendt fra lager.
Vi gør opmærksom på:
- Betaler du med kort, reserveres det beløb, som du har godkendt under betalingen, på din konto. Pengene trækkes først, når vi afsender din ordre fra vores lager.
- Betaler du med Mobilepay, oplever du som kunde, at beløbet trækkes med det samme. Det betyder ikke, at vi har trukket pengene endnu. Det er Mobilepay, som trækker pengene omgående og reserverer dem, indtil vi trækker dem. Vi hæver altid først pengene, når din pakke afsendes fra vores lager. Vi kan aldrig hæve mere end din ordre beløber sig til, og som du har godkendt.
- Alle priser på www.miljoefoder.dk på web-adressen http://www.miljoefoder.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt med mindre andet er angivet på varen.
- Vi sender og sælger kun i Danmark. Der tages forbehold for evt. tryk/tastefejl på shoppen
Betaling via EAN-nummer
Vil du handle her på shoppen med et EAN-nummer, kan dette godt lade sig gøre. Du skal blot gennemføre din ordre og vælge “EAN” i faktureringsoplysningerne i kassen. Herefter får vi en mail omkring din ordre, og håndterer den manuelt igennem sproom. Derfor kan der ved EAN ordrer forekomme længere leveringstid.
Har du spørgsmål til EAN ordrer, ring til os på 97 15 50 55 og tast 1 for webshop.
GDPR og Fortrolighedspolitik
Hos Miljøfoder tager vi beskyttelsen af dine personoplysninger alvorligt. Men for at handle på vores webshop, skal du oplyse dit navn, e-mail, adresse og telefonnummer. Vi bruger dette kun i forbindelse med at sende din ordre til det rette sted, sende dig en mail med en ordrebekræftelse og en update på e-mail og sms om, når din ordre er sendt, og klar til afhentning. Vi behandler kun dine oplysninger til ordrebehandling, levering og kundeservice i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning, herunder GDPR.
Derfor kan du, når du handler hos Miljøfoder, stole på at:
- Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjeparter og deler dem ikke andre steder. Dog findes der enkelte undtagelser hertil, se punkt 4.
- Vi sender dig kun sms-beskeder og e-mails vedrørende din ordre eller andre relevante henvendelser, medmindre du aktivt tilmelder dig vores nyhedsbrev.
- I overensstemmelse med bogføringsloven gemmer vi kun dit navn, e-mail, adresse og telefonnummer til regnskabsmæssige formål.
- I nogle tilfælde kan vi dog være nødt til at videregive dine oplysninger, herunder navn, leveringsadresse og telefonnummer, til vores leverandører, hvis din ordre skal sendes direkte fra dem. Dette sikrer en effektiv levering af dine varer, men vi sikrer altid, at sådanne tredjeparter behandler dine data med samme høje standarder for beskyttelse, som vi gør.
Hos Miljøfoder er vi dedikerede til at beskytte dine personoplysninger og sikre, at din data håndteres forsvarligt og sikkert.