Salgs- og leveringsbetingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra www.miljoefoder.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og www.miljoefoder.dk.
Miljøfoder A/S
Rømersvej 3, 7430 Ikast
Cvr: 27529135
Telefonnummer: 97155055
E-mail: Webshop@miljoefoder.dk
Fragtfri levering på ordrer over 1.999,-
Vi betaler for fragten af dine varer, såfremt du køber for 1.999,- kr. – eller mere – inkl. moms, på alle ordrer til Jylland, Fyn, Sjælland og øvrige brofaste øer. Bor du på en ikke-brofast ø, vil du opleve, at der bliver pålagt et ekstra fragtgebyr på din ordre (over 20 kg). Levering af varer fra www.miljoefoder.dk anses for sket, når varen er udleveret til kunden eller leveret på den aftalte adresse.
Alle bestillinger sendes med GLS, Danske Fragtmænd eller på varetur gennem Vestjyllands Andel, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og www.miljoefoder.dk.
Risiko for varerne
Risikoen for varer bestilt på www.miljoefoder.dk overgår til køber ved modtagelse.
Ved bestilling af pakker og paller til privat ejendom og erhvervslevering, accepterer du, at fragtfirmaet må stille dine varer på adressen uden kvittering, også selvom der ikke er nogen hjemme på adressen.
Når varerne stilles på det aftalte sted uden kvittering for modtagelsen, anses varerne for at være modtaget på leveringstidspunktet.
Palletillæg
Ved køb af varer til levering på paller (både halv- og helpaller), vil du opleve at der lægges et palletillæg oven i ordrens beløb, for hver palle på din ordre. Palletillægget er en pris for selve pallen, som nu til dags har en større eller mindre værdi alt efter klasse, størrelse mv. Vi opkræver i øjeblikket 95,- inkl. moms for en helpalle, og 49,- for en halvpalle. Vi vil så vidt muligt afsende ordrer på engangspaller, hvor pallegebyret også kræves.
Det er desværre ikke muligt at du kan give fragtmanden en returpalle med i stedet for at betale for pallen, da Danske Fragtmænd ikke tager returpaller med tilbage til os.
Da palletillæg ikke er en pris for fragten, bortfalder dette ikke selvom dit køb kommer over den fri fragtgrænse.
Leveringstid
Vi leverer som hovedregel inden for 1 – 3 hverdage på lagervarer (gælder Jylland, Fyn, Sjælland og brofaste øer) og 3 – 14 hverdage på varer, der ikke er på lager. Hvis leveringen af din ordre mod forventning vurderes at trække ud, tager vi direkte kontakt til dig.
Leveringsforhold
Når du får leveret pakker eller pallevarer fra os, er det vigtigt at du har sørget for at transportvejen til din adresse er farbar. Har du bestilt pallevarer er det vigtigt at der først og fremmest er plads til at en stor lastbil kan komme til på din grund. Det er lige så vigtigt at vejen såvel som vejens omgivelser er ryddede for sne, væltede træer eller grene mv. der kan være til hinder for levering på din grund.
Når du accepterer levering af pallevarer fra os, accepterer du at vognmanden må stille ordren på din adresse uden kvittering. Vognmændene læser altid dine beskeder om særlige ønsker til det præcise leveringssted på din grund, men leverer kun til dette sted, hvis vognmanden vurderer at leveringsforholdene gør det muligt. Alternativt leveres din ordre tættest muligt på det ønskede sted, og det påhviler således dig at fragte ordren det sidste stykke.
Viser det sig at være helt umuligt for vognmanden at levere en ordre på din adresse, må dette opgives og ordren tages med tilbage til os, hvorefter vi i korrespondance med dig, finder en anden løsning. I dette tilfælde vil vi kunne opkræve et ekstra fragtgebyr.
Vi bruger altid en uafhængig vognmand, og så snart varerne er i hans/hendes varetægt er det også vognmandens vurdering om leveringsforholdene på din adresse er i orden.
Levering på varetur
Vi kan levere hele paller HorseLux hestefoder fra vores samarbejdspartner Vestjyllands Andel. Her får du fri fragt, men skal selv dække omkostninger til pallen (palletillæg), som foderet bliver leveret på. Vi gør opmærksom på, vi ikke kan levere inden for 1-3 dage, når der bestilles på varetur, da dette skal passe med den næste varetur i dit område. Leveringen vil derfor typisk ske inden for 3 – 10 hverdage efter vareturskortet. Undtaget heraf er Sjælland, hvor du fortsat kun dækker palleafgiften. Ved fragt til Sjælland bliver dette kørt med Danske Fragtmænd.
Levering til ikke brofaste, danske øer
Varer/ordrer der vejer under 20 kg sendes med GLS pakkeshop – også til ikke brofaste øer i Danmark. Her kan der forekomme lidt ekstra leveringstid (1-2 hverdag ekstra), hvis du bor på Bornholm eller anden ikke brofast ø i Danmark. Vedlevering af pakker til disse ikke brofaste øer, er det desværre ikke muligt at få dem til hjemmelevering, da GLS simpelthen ikke leverer til privatadresser på disse øer. Derfor vil du være nødt til at afhente din pakke i en pakkeboks nær dig, eller ved færgeoverfarten (alt efter hvor nærmeste GLS udlevering er).
Ved levering af pallevarer og varer over 20 kg til ikke brofast øer i Danmark med færgeoverfart vil blive pålagt et ekstra fragtgebyr. Du kan se fragtprisen, hvis du lægger de ønskede varer i kurven.
Levering til udlandet
Færøerne og Grønland
Vi kan sende din ordre til Grønland og Færøerne med GLS op til 29 kg mod, at du selv afholder de ekstra fragtomkostninger. Ordrer på mere end 30 kg. kan muligvis også sendes, mod ekstra fragtgebyr. Kontakt os herom på mail: webshop@miljoefoder.dk
Levering til øvrige lande
Der sendes som udgangspunkt ikke til øvrigt udland.
Vægtbegrænsninger
Pakker
Vi har følgende vægtgrænser på pakker, som kan leveres til pakkeshop med GLS:
Pakken må max veje 20 kg inkl. emballage. Det betyder, at fx fodersække med 20 kg ikke kan sendes til pakkeshop, da der også skal være plads til emballage af varen. Fragtpriser fra 39,- DKK
Vi har følgende vægtgrænser på pakker, som kan leveres direkte hjem til dig med GLS:
Pakken må max veje 60 kg inkl. emballage. Vi giver mulighed for, at bestille 60 kg hjem til dig leveret med GLS. Din ordre kan blive delt i to pakker. Vi gør opmærksom på, der skal være plads til emballage af varerne. Så du kan ikke fylde din kurv med præcis 60 kg. Dette tager systemet selv højde for. Fragtpriser fra 59 kr.
Udover vægtgrænser så har GLS også et maksimum på størrelsen af pakkerne, de leverer. Pakker må max være 200 cm på længste side og max 300 cm i længde + omkreds. Derfor vil der være nogle ordrer som er under 20 kg, men som på grund af deres størrelse, vil skulle fragtes med fragtmand.
Pallevarer
Vi har følgende regler for fragt på paller leveret med Danske Fragtmænd.
(Vi gør opmærksom på, at nedenstående fragtpriser på paller kun gælder for brofaste øer i Danmark).
Halvpalle 120 – 250 kg. 329 kr.
Helpalle 30 – 1000 kg. 499 kr.
Overstiger din ordre max-vægten på 1000 kg, vil du opleve at der kommer en palle mere på din ordre, og der tælles derfor 2 paller på ordren, da hver palle max kan tage 1000 kg.
Helpaller kan bestilles fra 30 kg, fordi vi har flere varer, som volumenmæssigt skal være på en hel palle.
Skader, fortrydelse, reklamation og ikke afhentede ordrer
Fragtskader
Er dine varer beskadiget ved modtagelse, bedes du tage billeder af ordren samt det ødelagte indhold og sende det til webshop@miljoefoder.dk med tilhørende ordrenummer, så vi kan oprette en reklamation.
Vi sørger selvfølgelig for at du får en forholdsmæssig godtgørelse for dine ødelagte varer.
Fragtfirmaerne skal bruge følgende billeder, for at der kan oprettes en reklamation hos dem:
- Fotos af alle pakkens udvendige flader
- Fotos af alt indvendig beskyttelse
- Fotos af det skadede indhold.
- Vi skal kunne se den påsatte GLS label på et af billederne af emballagen.
Annullering
Hvis du har bestilt en ordre og ønsker at annullere den, skal du tage kontakt til os hurtigst muligt efter ordreafgivelse via mailen: webordre@miljoefoder.dk eller på telefon 97155055. Annulleringen betragtes først som bekræftet, når du har modtaget en skriftlig bekræftelse herpå.
Hvis ordren allerede er afsendt, inden du annullerer, skal du selv afholde returfragten. Vi bestræber os på at afsende din ordre hurtigst muligt, derfor er det vigtigt, at du også annullerer hurtigst muligt.
Fortrydelse
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse – i tilfælde af at én eller flere varer på din ordre har skullet eftersendes. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os en meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal afgives pr. mail på webshop@miljoefoder.dk – I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidigt at give os tydelig besked herom.
Hvis du fortryder dit køb, skal du selv betale for at returnere varen. Alle andre udgifter vedr. købet, returneres til dig. Returneres hele din ordre, tilbagebetaler vi dermed hele ordrens beløb inkl. eventuelle betalte udgifter til fragten.
Varen skal returneres i samme stand og mængde, som den er modtaget. Er varen leveret tilbage i ringere stand, end da den nåede frem til dig, får du et forholdsmæssigt afslag, når varens pris tilbagebetales til dig.
Al returnering skal ske med GLS eller Danske Fragtmænd. Benyt gerne vores returformular i forbindelse med tilbagelevering af dine varer. Find den her.
Ombytning
Har du modtaget en vare, som ikke passer, ønskes i en anden farve el.lign., er det muligt at ombytte den. Dette kan langt hen af vejen gøres ligesom ved fortrydelse af købet, hvor du giver os besked herpå og sender varen retur inden for 14 dage efter modtagelsen, med én af ovennævnte fragtfirmaer. Ønsker du at ombytte hele din ordre, tilbagebetales alle udgifter forbundet med den første ordre, hurtigst muligt efter modtagelsen af denne. Du skal selv afholde udgifter til returfragt samt evt. fragtudgifter til den nye ordre.
Ved tilbagelevering af én eller flere varer, brug gerne vores returformular, som du finder her.
OBS. Ombytning er ikke muligt ved køb af fødevarer til dyr/foder eller øvrige varer med kortere holdbarhed.
Reklamation
Købeloven giver reklamationsret i 24 måneder. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed begrænset af holdbarhedsperioden. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at fejlen eller manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse af pakken, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, og benyt gerne vores returformular, hvis varen skal tilbageleveres. Den finder du her.
Ikke-afhentede ordrer
Vi oplever en stigende tendens til at pakker ikke afhentes i pakkeshoppen, og derefter returneres til os efter 10 dage ifølge GLS’ regler. Dette indebærer en række udgifter til os, forbundet med plukning, pakning, forsendelse, returnering og herefter en ny oppakning af varerne samt refundering af ordrens udestående beløb. Vi opfordrer derfor til, at du henter din pakke hurtigst muligt efter den er ankommet til GLS depotet. I tilfælde hvor pakken ikke afhentes inden for transportørens frist, forbeholder vi os retten til at opkræve returfragten for en sådan ordre. Dette beløb fratrækkes ordrens sum, inden pengene refunderes til dig. Vi håber på din forståelse i forbindelse hermed.
Priser og betaling
Her kan du betale med kortbetaling, som indebærer Visa og MasterCard, samt Mobilepay og vi afregner i DKK inkl. Moms – Pengene trækkes, når varen er sendt fra lager.
Vi gør opmærksom på:
- Betaler du med kort, reserveres det beløb, som du har godkendt under betalingen, på din konto. Pengene trækkes først, når vi afsender din ordre fra vores lager.
- Betaler du med Mobilepay, oplever du som kunde, at beløbet trækkes med det samme. Det betyder ikke, at vi har trukket pengene endnu. Det er Mobilepay, som trækker pengene omgående og reserverer dem, indtil vi trækker dem. Vi hæver altid først pengene, når din pakke afsendes fra vores lager. Vi kan aldrig hæve mere end din ordre beløber sig til, og som du har godkendt.
- Alle priser på www.miljoefoder.dk på web-adressen http://www.miljoefoder.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt med mindre andet er angivet på varen.
- Vi sender og sælger kun i Danmark. Der tages forbehold for evt. tryk/tastefejl på shoppen
Betaling via EAN-nummer
Vil du handle her på shoppen med et EAN-nummer, kan dette godt lade sig gøre. Du skal blot gennemføre din ordre og vælge “EAN” i faktureringsoplysningerne i kassen. Herefter får vi en mail omkring din ordre, og håndterer den manuelt igennem sproom. Derfor kan der ved EAN ordrer forekomme længere leveringstid.
Har du spørgsmål til EAN ordrer, ring til os på 97 15 50 55 og tast 1 for webshop.
Fortrolighedspolitik
For at handle hos os skal du oplyse dit navn, e-mail, adresse og telefon nr. Vi bruger dette kun i forbindelse med at sende din ordre til det rette sted, sende dig en mail med en ordrebekræftelse og en update på e-mail og sms om, når din ordre er sendt, og klar til afhentning.
- Vi videregiver aldrig dine informationer til en tredje part og deler aldrig dine data andetsteds.
- Vi sender dig aldrig uønskede mails. Du modtager kun mails som ikke vedrører din ordre eller øvrig henvendelse fra os, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev.
- Vi gemmer kun dit navn, e-mail, adresse og telefon nr. i vores system af regnskabsmæssige årsager i henhold til bogføringsloven.